Skuteczność leadów

/
0 Comments

Jeśli prowadzisz firmę, której przychody zależne są od liczby klientów i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż, możesz zwrócić się do firmy zewnętrznej, która pozyskuje leady sprzedażowe. Co to jest lead? Lead to dane kontaktowe i informacje na temat preferencji zakupowych pozyskane w drodze rozmowy o charakterze sprzedażowym. Jeśli ktoś pozyska dla ciebie leady, to oznacza, że przekaże ci dane klientów, którzy są potencjalnie zainteresowani twoim produktem albo usługą.

Najczęściej pozyskiwanie klientów zleca się zewnętrznej firmie, która kreuje masę połączeń telefonicznych i w ten sposób zdobywa dane klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi usługami. Lead to jeszcze nie sprzedaż, ale odpowiedni początek. Fachowcy mówią, że przekucie 10% leadów na transakcje sprzedażowe to dużo, dlatego warto zainwestować we współpracę z konkretnym call center, którego pracownicy pozyskają należycie na prawdę dużo leadów. Za współpracę z zewnętrzą firmą musisz zapłacić. Ceny za pozyskiwanie leadów są bardzo różne. Nie masz także żadnej pewności jak bardzo zainteresowani są ludzie, do których kontakt otrzymałeś. Jak mówią praktycy, znakomita większość z nich nie skorzysta z oferty, niemniej jednak pozyskiwanie leadów to i tak skuteczny sposób na generowanie sprzedaży. Zwykle za jednego leada powinieneś zapłacić między 20 a wręcz 350 zł. Na cenę wpływ ma kilka czynników, priorytetowym jest produkt, który oferujesz. Jeżeli to coś, co łatwo się sprzedaje, leady będą tanie. W sytuacji produktów luksusowych jeden lead kosztuje znacznie więcej.
Zobacz także: call center.