Księga znaku - jakie ma znaczenie?

/
0 Comments

Aby utworzyć spójny a także mocny wizerunek firmy, powinno się położyć nacisk na stosowanie sprawdzonych a także skutecznych metod. Agencje reklamowe oferują swoim klientom szeroki zakres usług marketingowych, które przyczyniają się do budowy a także utrwalania pozytywnego wizerunku firmy. Ażeby natomiast osiągnąć ten efekt, konieczne jest użycie nowoczesnych rozwiązań, takich jak księga identyfikacji wizualnej, która zawiera wszystkie zasady oraz reguły dotyczące użycia znaków firmowych, takich jak logotyp.

Księga znaku – jaką rolę odgrywa w utrwalaniu wizerunku firmy? Głównie musimy sobie zdawać sprawę, że budowanie oraz utrwalanie wizerunku firmy w świadomości klientów jest procesem długotrwałym, który wymaga stosowania różnych działań marketingowych. Natomiast podstawą osiągnięcia sukcesu w tym aspekcie, jest konsekwentne tworzenie spójnego wizerunku, który oparty jest na elementach opisujących firmę, czyli elementach identyfikacji wizualnej. Jednym z najważniejszych elementów tożsamości wizualnej firmy jest logotyp, odznacza się również dodatkowe elementy opisujące firmę. Powinno się wspomnieć, że księga znaku odgrywa priorytetową rolę w tworzeniu spójnego wizerunku, ponieważ zawiera zasady dotyczące zastosowania logotypu a także innych elementów opisujących firmę. Są to dokładnie określone wytyczne dotyczące stosowania znaków firmowych na uniformach, pojazdach firmowych, stoiskach targowych czy materiałach biurowych. W związku z tym księga identyfikacji wizualnej zawiera informacje tj.: szcz egółowa budowa logotypu oraz zastosowana paleta barw, logotyp w wersji podstawowej a także w różnorakich wariantach, które mogą być stosowane tylko przy spełnieniu określonych warunków. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkie znaki opisujący firmę, głównie logotyp, są wykorzystywane wyłącznie w konkretny sposób.
Źródło: dużo informacji o tym jak działa księga znaku